Een oprechte dank u wel aan onze mandatarissen, kandidaten, leden en sympathisanten die de voorbije jaren en maanden het beste van zichzelf hebben gegeven. Dank ook aan onze 13.979 kiezers.

Mieke Van Hecke, Veli Yüksel, Jef Van Pee en Stijn De Roo zullen de komende zes jaar onze ambities en speerpunten met vuur verdedigen. De eerste drie opvolgers zijn respectievelijk Isabelle Heyndrickx, Filip Van Laecke en Paul Goossens. Hieronder vindt u de volledige lijst van verkozenen en opvolgers.

Het is duidelijk dat de Gentenaar verandering wil. Het kartel, en met name sp.a, neemt een flinke duik. In die mate dat een centrum-linkse meerderheid niet mogelijk is. Ook N-VA valt sterk terug.

Na dertig jaar willen we opnieuw onze stempel drukken op het beleid. Wij bundelen de krachten met Open VLD, de partij van de lijsttrekker met verreweg de meeste voorkeurstemmen en met de meeste zetels, om de hand te reiken naar andere partijen om een nieuwe coalitie op de been te brengen waarin we ons positieve, inclusieve verhaal in de praktijk kunnen brengen. Het spreekt voor zich dat we u op de hoogte zullen stellen wanneer daarover een beslissing valt.