Na weken van onderhandelingen kunnen we u tot onze grote vreugde melden dat we tot een akkoord gekomen zijn om de volgende zes jaar onze geliefde stad te besturen in een coalitie met vier partijen, namelijk Open VLD, Groen, sp.a en CD&V, onder leiding van burgemeester Mathias De Clercq.

Binnen dat college komt ons één schepenmandaat toe, met de bevoegdheden Burgerzaken, Burgerlijke Stand en Protocol. Dat mandaat zal worden ingevuld door onze lijsttrekker, Mieke Van Hecke.

Mieke Van Hecke: "Als politieke partij heb je dromen over hoe je de samenleving wilt organiseren en als deel van het college kan CD&V Gent zijn inbreng doen en wegen op het beleid in Gent."

Gisteren heeft ook het afdelingsbestuur haar zegen gegeven en het raamakkoord ‘Ambitie en durf voor Gent’, unaniem goedgekeurd. Deze nota vormt een gemeenschappelijke basis die zal leiden tot een bestuursakkoord. In 14 werven verenigt het het beste van alle partijen in een ambitieus project voor Gent en de Gentenaren.

Lees hier de volledige formateursnota.