Afgelopen vrijdag werden op de nieuwjaarsreceptie van CD&V Gent de resultaten van de bestuursverkiezingen bekendgemaakt. De afdeling van de Gentse christendemocraten krijgt nieuwe gezichten aan het hoofd van de jongeren, de senioren en Vrouw & Maatschappij.

Eda Özturk (24) werd verkozen als nieuwe jongerenvoorzitter. Ze neemt de fakkel over van Xanthippe Van De Genachte en Jolien De Waele. Bij de senioren neemt Johan Van Hulle (68) de taak van voorzitter over van Baudouin Baudoncq. Steffi De Craemer (30) zal de komende jaren voorzitter zijn van Vrouw & Maatschappij, in opvolging van Brigitte Van Schoote. Isabelle Heyndrickx (38) kreeg van de overgrote meerderheid van de leden het vertrouwen voor een tweede termijn als afdelingsvoorzitter.

Schepen Mieke Van Hecke is verheugd dat Eda, Johan en Steffi zich engageren om hun respectievelijke afdelingen de volgende jaren in goede banen te leiden.

“Samen met Isabelle, die als afdelingsvoorzitter opnieuw heel veel vertrouwen kreeg, en alle leden en sympathisanten werken we hard verder aan de groei van CD&V in onze stad. Ik bedank ook heel graag Xanthippe, Jolien, Baudouin en Brigitte voor hun jarenlange inzet voor de partij. Het is ook dankzij hun engagement dat we na dertig jaar opnieuw onze mooie stad mee mogen besturen.”