Voetbalploeg KSC Excelsior Mariakerke slaagde erin om na het afgelopen voetbalseizoen te promoveren naar eerste provinciale. Hun infrastructuur laat echter te wensen over en volstaat niet voor een ploeg uit die reeks. Zo is er zelfs geen vergaderlokaaltje aanwezig. CD&V-gemeenteraadslid Paul Goossens drong bij het stadsbestuur aan op een extra investering.

Naast KV Drongen wordt Excelsior Mariakerke de tweede Gentse voetbalploeg in eerste provinciale. Maar de sportieve prestaties van de ploeg staan in scherp contrast met de staat van de infrastructuur, die veel te wensen overlaat. CD&V-gemeenteraadslid Paul Goossens vroeg de bevoegde schepen of de Stad extra middelen kan uittrekken om de infrastructuur van KSCE Mariakerke te verbeteren.

Schepen van Sport Resul Tapmaz (sp.a) gaf aan dat de Stad zo veel mogelijk aan de vraag van de voetbalploeg wil tegemoetkomen en dat vorig jaar nog het verwarmingssysteem van de club vervangen werd. Later dit jaar volgt ook de aanleg van een duiveltjesveld in kunstgras. Duidelijke engagementen voor bijkomende investeringen kwamen er echter niet.

Paul blijft de kwestie verder opvolgen.