Sinds de inkanteling van het OCMW in de Gemeenteraad, zijn de BCSD-leden (waaronder onze Paul Goossens) verantwoordelijk voor de sociale dossiers in Gent. Voor beleidsbeslissingen moeten zij suggesties overmaken aan de OCMW-raad/gemeenteraad. Dit zal 3 keer per jaar gebeuren tijdens een plenaire vergadering met alle BCSD-leden.

Paul Goossens heeft alvast al 2 suggesties in gedachten: 1) het systeem van eco-cheques voor de vervanging van een defect verwarmingstoestel moet vlugger kunnen. Nu kan het tot een volle maand duren vooraleer een cliënt een gaskachel kan vervangen. In de wintermaanden niet te verantwoorden. Paul zal voorstellen om ofwel de eco-cheques, ofwel een paar gaskachels op voorraad te hebben, zodat er geen wachttijd meer is. 2) bij acute opvang voor slachtoffers van een aanranding, moet er eerst een oplossing geboden worden, en nadien gekeken worden naar de financiële kant. Het kan niet dat opvangcentra eerst zekerheid willen over de betaling van de factuur door het OCMW zodat het slachtoffer in afwachting van deze beslissing niet kan geholpen worden.

Gent, warme en sociale stad, waar we ons blijven inzetten om dit steeds beter te doen!

• Armoede
  • Sociale huisvesting