Agressie is een groeiend fenomeen. Zowel via de klassieke als de sociale media worden we dagelijks geconfronteerd met vele vormen van geweld. Verkeersagressie, vechtpartijen en partnergeweld zijn hier enkele voorbeelden van. Vzw touché wil de samenleving inspireren om constructief met agressie om te gaan en werkt voor mensen die in moeilijkheden komen door agressie.

Op vrijdag 18 januari bracht de Werkgroep Solidaire Stad onder leiding van Sandro D’Agostino een bezoek aan de organisatie. Veerle De Waele en Katrien Dalle lichtte de werking toe.

“Wij komen tot constructieve en efficiënte oplossingen door gebruik te maken van de kracht en energie van agressie en deze te transformeren in positieve energie, succesvolle re-integratie en verminderde recidive. We doen dit door agressie te leren (h)erkennen, controleren, kanaliseren en in te zetten voor positieve doelen. Onze acties zijn er op gericht om mensen alternatieve communicatievormen aan te reiken, zodat zij conflicten op een geweldloze wijze leren oplossen.”