Op 26 mei zijn er Vlaamse, Federale en Europese verkiezingen. CD&V Gent is trots om maar liefst zes kandidaten af te vaardigen die voluit gaan voor een gezond, gerust en goed leven in een samenleving waar iedereen mee is.  Op de Vlaamse lijst vinden we Simon Smagghe (plaats 10), Stijn De Roo (1ste opvolger), Brigitte Van Schoote (9de opvolger) en Kim Decatelle (13de opvolger). Eda Özturk (plaats 5) en Jan Briers (1ste opvolger) vinden we terug op de Federale lijst.

Simon geeft graag vorm aan de maatschappij. Dat doet hij met veel overtuiging als vrijwilliger in het verenigingsleven, in zijn werk met mensen in kansenarmoede en vandaag als leraar.
Stijn is onze fractieleider in de gemeenteraad en directeur beweging bij de boerenbond. Hij maakt graag tijd vrij voor familie, ontmoeting, cultuur en af en toe wat sport.
Brigitte zet zich in voor het geluk van iedere inwoner. Dit vanuit haar jarenlange ervaring als advocaat, engagement in diverse verenigingen en haar sterke sociale bewogenheid.
Kim werkt als leerkracht in het TSO en BSO. Kunst ligt haar nauw aan het hart. Geboren in Pondicherry (Zuid-Indië) heeft zij dankzij haar adoptieouders een mooie en zorgeloze jeugd gehad.

Eda is onze jongerenvoorzitter. Deze juriste in spe heeft altijd al een passie voor politiek gehad. Haar grote interesses zijn geschiedenis, literatuur en cultuur.
Jan brengt een pak ervaring mee als koelbloedig organisator, als kenner van alle overheidsniveaus, geoefend in alle veiligheidsaspecten die onze anderhalf miljoen Oost-Vlamingen kunnen helpen.

Zij zijn alvast bereid om een versnelling hoger te schakelen. Schakel je mee?

(Op de foto vlnr: Eda Öztürk, Simon Smagghe, Brigitte Van Schoote, Stijn De Roo en Kim Decatelle)