Open VLD en CD&V betreuren de eenzijdige opschorting van de coalitiebesprekingen door Groen en sp.a. Beide partijen willen verder werken aan een sterk en evenwichtig akkoord dat concrete oplossingen biedt voor de uitdagingen waar onze stad voor staat.

“We hebben de afgelopen weken vele uren gesprekken gevoerd over een gezamenlijk inhoudelijk en progressief project waarmee we onze stad de komende zes jaar willen besturen. Het is duidelijk geworden dat er veel is wat ons bindt. Ik zie dan ook geen enkele reden om deze onderhandelingen stop te zetten. De Gentenaars verwachten dat we onze verantwoordelijkheid opnemen en in alle ernst en in vertrouwen aan een bestuursakkoord werken”, aldus Mathias De Clercq.

“Het is jammer dat Groen en sp.a de inhoudelijke gesprekken stopzetten vanwege een eerste voorstel rond bevoegdheden dat op hun vraag gedaan werd. Laat ons in alle luwte en met respect voor de signalen van positieve verandering die de Gentse kiezer op 14 oktober heeft gegeven, verder aan de slag gaan. Dat is wat de Gentenaar van ons verwacht”, vervolgt Mieke Van Hecke.