30 jaar Verdrag van de Rechten van het Kind, in 2019 vieren we deze bijzondere verjaardag. Ieder kind tot 18 jaar wordt geboren met kinderrechten. Een eigen mening, onderwijs, bescherming, spelen, informatie, samenzijn, gelijkheid, verzorging, kleding & wonen alsook een naam zijn enkel van de vele rechten waarop het verdrag gestoeid is. Om die reden ging de werkgroep Solidaire Stad een kijkje nemen bij vzw t’Zitemzo in de Hoogstraat 81, Gent. ‘De’ kinderrechtswinkel in de stad die zich ontfermt over onze allerjongste inwoners. We werden ontvangen door Lily De Clercq en Nele Desmet. Zij staan in voor de eerstelijnshulp alsook de juridische helpdesk voor professionals. "Onze organisatie staat al ruim dertig jaar ten dienste van jongeren en volwassen. We hebben een aabod van vormingen en workshops voor diensten en organisaties. Maar beantwoorden vooral ook op een heel laagdrempelige manier de individuele vragen van onze allerjongsten. Geen enkel thema is te beroerd om advies over te geven. We maken hen wegwijs rond kinderrechten en het Belgisch jeugdrecht", aldus Lily.