Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuwsbrief CD&V Gent november 2018
Beste Gentenaar,
Beste CD&V’er,
Intussen liggen de verkiezingen van 14 oktober al enkele weken achter ons. We hebben de tijd gehad om de campagne en de resultaten onder elkaar, met kandidaten en bestuursleden, te bespreken. De verkiezingsuitslag was, dat is duidelijk, minder goed dan we hadden gehoopt. Maar we houden goed stand en bewaren onze gemeenteraadszetels. Ik wil uitdrukkelijk alle kandidaten, militanten en vrijwilligers bedanken voor hun tomeloze inzet tijdens de campagne.
De zetelverdeling stelt ons voor een politieke realiteit. Onder meer een coalitie met sp.a-Groen, maar ook een centrumrechts samengaan met Open VLD en N-VA haalt geen meerderheid van de zetels. Bovendien kennen deze verkiezingen duidelijke winnaars (Open VLD en Groen) en verliezers (N-VA en vooral sp.a).
Het spreekt voor zich dat wij onze visie op de toekomst van onze stad zo veel mogelijk in de praktijk willen brengen, en daartoe medestanders zoeken in andere partijen. Om die redenen hebben wij ervoor gekozen om de krachten te bundelen met Open VLD en samen de hand te reiken naar andere partijen waarmee we een bestuursmeerderheid kunnen vormen om een inclusief en ambitieus beleid, met sterke christendemocratische accenten, vorm te geven.
Voor het eerst in meer dan dertig jaar zitten we opnieuw mee aan de onderhandelingstafel. De gesprekken verlopen in alle discretie en zullen naar alle waarschijnlijkheid nog wel even duren. Maar u kunt ervan op aan dat we u bij witte rook onverwijld op de hoogte brengen.
Daarnaast pikken we opnieuw de draad op van onze normale afdelingswerking. Samen met u kijken we uit naar een nieuw en boeiend werkjaar. Zo nodig ik u graag uit op het Kerstconcert van Christoff en Lindsay en op onze tweede editie van de Gentse Tsjevenquiz.
Hopelijk tot dan!

Met vriendelijke groeten
Isabelle Heyndrickx
Afdelingsvoorzitter CD&V Gent - voorzitter@cdenv.gent
START NIEUWE WERKJAAR

Samen met onze kandidaten en bestuursleden trapten we op 26 oktober in Lightroom het nieuwe werkjaar op gang. Na de verkiezingen pikken we opnieuw de draad op van onze normale afdelingswerking. Trots blikken we terug op een intense campagne en blikken we vooruit naar het nieuwe werkjaar.
LOKALE BESTUURSVERKIEZINGEN

We zijn nog maar bekomen van de ene verkiezing of de volgende staat al voor de deur. In januari organiseert CD&V Gent lokale bestuursverkiezingen. Alle leden krijgen via een oproep in Ampersand van november de kans zich kandidaat te stellen voor de functie van afdelings- of geledingsvoorzitter. Stuur uw kandidatuur uiterlijk voor 11 december 12u via mail naar caerbeydt@cdenv.be of per brief naar Koning Albertlaan 214, 9000 Gent met vermelding van de functie en waarom u zich kandidaat stelt. U ontvangt na de vaststelling van de kandidaturen nog een uitnodiging met alle praktische info en data betreffende de verkiezingen.
GENTSE TSJEVENQUIZ

Op vrijdag 14 december organiseert CD&V Gent de tweede editie van de Gentse Tsjevenquiz. Onder meer “Würst met worcestershiresaus”, “Kwismedatjes” en “Encore un chantier, Willy Naessens” nemen het tegen elkaar op. Durft u de uitdaging aan? Schrijf u dan snel in via www.quiz.cdenv.gent. Vanaf 19u30 bent u welkom in De Abt (Lange Kruisstraat 4, 9000 Gent).
KERSTCONCERT CHRISTOFF & LINDSAY

Ingetogen, feeëriek, betoverend, adembenemend,… slechts enkele woorden die de sfeer tijdens een kerstconcert van Christoff en Lindsay beschrijven. Op woensdag 12 december staan ze op de planken in de kerk van Christus Koning. Een aanrader voor wie zich helemaal wil onderdompelen in de gezellige, warme sfeer van de kerstdagen. Tickets zijn beschikbaar vanaf 32,90 euro. U kunt ze bestellen via Tele Ticket Service. Bovendien steunt u zo de werking van onze sectie Sint-Pieters-Station-Kristus-Koning.
Op zondag 13 januari 2019 klinken we graag samen met onze bestuursleden, mandatarissen en leden op het nieuwe jaar! Vanaf 10u45 verwelkomt CEO Henri de Hemptinne u graag in de gebouwen van CIAC Peugeot Ledeberg (Brusselsesteenweg 506, 9050 Ledeberg). Dit jaar mogen we niemand minder dan Vlaams journalist en opiniemaker Rik van Cauwelaert ontvangen als gastspreker. De uitnodiging ontvangt u binnenkort in de brievenbus.
In de oude loodsen van DOK Gent vinden verschillende sociale organisaties een onderkomen. Sinds kort heeft ook Refu Interim er zijn stek. Op vrijdag 23 november ging de Werkgroep Solidaire Stad een kijkje nemen. Refu Interim is geen echt interimkantoor, maar helpt asielzoekers en erkende vluchtelingen aan werk. De organisatie zet sterk in op diversiteit en versnelde sociale integratie. “Het is fijn om te zien dat ze de talenten van nieuwkomers aanwenden zodat ook zij met veel goesting een deel kunnen uitmaken van hun nieuwe leefwereld”, aldus Sandro D’Agostino, voorzitter van de werkgroep Solidaire Stad.
  • Woensdag 12 december - Kerstconcert Christoff & Lindsay in de Christus-Koningkerk (Rerum-Novarumplein, 9000 Gent) om 20u. Tickets via Tele Ticket Service.
  • Vrijdag 14 december 2018 – Gentse Tsjevenquiz in De abt (Lange Kruisstraat 4, 9000 Gent) om 19u30. Info en inschrijvingen via www.quiz.cdenv.gent.
  • Zondag 13 januari 2019 – Nieuwjaarsreceptie CD&V Gent in CIAC Peugeot Gent (Brusselsesteenweg 506, 9050 Ledeberg) om 10u45. Uitnodiging volgt per post.
  • Zondag 5 mei 2019 – Jaarlijkse barbecue sectie Oostakker-Mendonk-Desteldonk-Sint-Kruis-Winkel – Save the date!