V&M Gent geeft tienermoeders duwtje in de rug

donderdag, 11 mei, 2017
V&M Gent geeft tienermoeders duwtje in de rug

Met een berg babykleren, -spulletjes en speelgoed trok Vrouw en Maatschappij Gent vandaag naar het Centrum voor Integrale Jeugd- en Gezondheidszorg Sint-Jan Baptist (CIG). Naar aanleiding van Moederdag organiseerde ze samen met CM Gent een grootschalige inzamelactie. "Zo geven wij jonge moeders die het moeilijk hebben een duwtje in de rug. Vaak kunnen zij niet terugvallen op een breed netwerk. Centra als CIG Sint-Jan Baptist zijn dan ook broodnodig", verduidelijkt voorzitster Brigitte Van Schoote.

Lijsttrekker Mieke Van Hecke was alvast onder de indruk van de werking en ook Erik Dekempeneer, directeur bij CIG Sint-Jan Baptist, is blij met de extra aandacht: "Elke vorm van steun is meer dan welkom. In het CIG ondersteunen wij residentieel een drietal tienermoeders van zwangerschap, bevalling tot postnatale opvolging. Daarnaast begeleiden we middels de mobiele dienst nog een 10-tal jong kwetsbare gezinnen in heel Oost-Vlaanderen. Centraal stellen we de zorg voor het jonge kind, de verdere ontwikkeling van de jonge mama, alsook het versterken van de band met de vaderfiguur en zo mogelijk het bredere netwerk”.