De voorbije maanden hebben we samen met geëngageerde kandidaten en vrijwilligers getoond waar CD&V Gent voor staat. Met een ambitieus verhaal voor Gent trokken we naar de kiezer. Na jarenlange oppositie zitten we opnieuw aan de onderhandelingstafel. En dat is het werk van een heel team.

Die positieve energie en vibe willen we vasthouden. In januari 2019 vernieuwen en versterken we ons afdelingsbestuur, de ruggengraat van onze afdeling. De komende drie jaar willen we als ploeg verder werken aan de weg van vernieuwing en verjonging om ook zo de komende zes jaar te wegen op het beleid.

CD&V is een partij van mensen. Sterke voorzitters, sterke lokale trekkers en een sterk team van militanten maken het verschil. En daarom willen wij ook jou warm maken om je te engageren bij CD&V Gent.

STAP 1 STEL JE KANDIDAAT

>> Als lid krijg je via een oproep in Ampersand van november de kans om je kandidaat te stellen voor de functie van afdelings- of geledingsvoorzitter. Jouw kandidatuur stuur je uiterlijk voor 11 december 12u door via mail naar caerbeydt@cdenv.be of per brief naar Koning Albertlaan 214, 9000 Gent met vermelding van de functie en een korte motivatie.

>> Vervolgens legt de afdelingssecretaris de kandidaturen ter bespreking voor aan het uittredende afdelingsbestuur. Het bestuur doet de uiteindelijke voordracht. Alle kandidaturen voor de functie van afdelingsvoorzitter worden aan het provinciaal bestuur ter goedkeuring voorgelegd.

STAP 2 STEMMEN

>> Uiterlijk twee weken voor de verkiezingen krijg je een oproepingsbrief. Bij de brief zit ook een volmachtsformulier en een engagementsverklaring.

>> Wil je graag als bestuurslid meetrekken aan de kar? Bezorg ons dan de ondertekende engagementsverklaring uiterlijk op de dag van de verkiezingen of per brief naar Koning Albertlaan 214, 9000 Gent.

>>  We voorzien twee stemmomenten. Op woensdag 9 januari kan je tussen 16u en 19u jouw stem uitbrengen op het partijsecretariaat (Koning Albertlaan 214, 9000 Gent) of op vrijdag 11 januari tijdens de nieuwjaarsreceptie tussen 18u en 18u30 in de gebouwen van CIAC Peugeot Ledeberg.

STAP 3 ENGAGEZ-VOUS

>> Als voorzitter en/of bestuurslid verwachten we dat je je de komende drie jaar engageert en mee de handen uit de mouwen steekt. Graag zien we elkaar op de installatievergadering van 30 januari.