Vlak voor de start van de gemeenteraad vond maandagavond in het Emile Braunpark, vlakbij de stadshal, een ingetogen herdenkingsmoment plaats voor de voorbije coronaperiode. Er werd ook een nieuw monument ingehuldigd. Een stenen cirkel met daarop als tekst: "We zullen doorgaan tot we samen zijn".

Kort voor de start van de gemeenteraad trokken alle schepenen en raadsleden naar het Emile Braunpark om samen even stil te staan bij de voorbije coronaperiode. Er vond een korte plechtigheid plaats waaraan de onthulling van het nieuwe monument werd gekoppeld. Een stenen cirkel die werd gemaakt door de Gentse steenkapper Filip Martin. Boven op de cirkel kwam de tekst van de Nederlandse componist Ramses Shaffy: "We zullen doorgaan tot we samen zijn".

Onze stad wil zo de solidariteit en de inzet van de Gentenaars tijdens de coronacrisis nogmaals sterk benadrukken. Het  monument wordt mee opgedragen aan Gentse organisaties, ondernemers en handelaars.

Ook cd&v-schepen Isabelle Heyndrickx en raadsleden Stijn De Roo en Jef Van Pee waren bij het ingetogen moment aanwezig.