De leden van CD&V Gent hebben Henk Mahieu (67) verkozen als hun nieuwe afdelingsvoorzitter. Henk, wonende in Sint-Amandsberg, zal de afdeling de komende 3 jaar leiden en klaarstomen richting de gemeenteraadsverkiezingen van 2024. Simon Smagghe (41) uit Mariakerke en Steffi De Craemer (34) uit de stationsbuurt zullen Henk bijstaan als ondervoorzitters.

CD&V Gent maakte de afgelopen maanden onder impuls van de afscheidnemende voorzitters Simon en Laura werk van een stevige verjonging en verruiming van de partijafdeling. “Onze partij had nood aan nieuwe en jonge gezichten. Vandaag is het tijd om met deze nieuwe mensen, onze ervaren krachten én ons sterk verhaal naar de Gentenaar te trekken”, zegt nieuw verkozen voorzitter Henk Mahieu, die kan steunen op 40 jaar beleidservaring door een professionele carrière op kabinetten van tal van CD&V-vicepremiers zoals Yves Leterme, Pieter De Crem en Koen Geens.

“Onze partij heeft een sterke geschiedenis in Gent. Mensen die met redelijkheid, stabiliteit en gezond verstand kozen voor een beleid voor alle Gentenaars. Van het centrum tot in alle onze deelgemeenten, steeds met aandacht voor de meest kwetsbaren”, zegt Mahieu. “Ook vandaag geloven we als CD&V Gent sterk in dat verhaal. En daar zullen we de Gentenaar de komende maanden en jaren van proberen overtuigen. Niet enkel vanuit het Stadhuis, maar meer dan ooit op straat tussen de mensen.”

Naast de voorzitter van de afdeling, kozen de leden van CD&V Gent ook nieuwe voorzitters voor de verschillende geledingen. Zo wordt Lucas Hock (22) uit de stationsbuurt voorzitter van Jong CD&V Gent, Xanthippe Van De Genachte (32) uit Sint-Amandsberg voorzitter van Vrouw & Maatschappij Gent en Johan Van Hulle (71) uit Gent volgt zichzelf op als voorzitter van CD&V Senioren Gent.