Onze leefwereld is in volle transitie. Technologie en innovatie omringen ons en bieden oplossingen voor onze dagelijkse problemen. De mogelijkheden lijken onbeperkt: we voeren gesprekken met onze smartphone, onze gezondheidszorg kan rekenen op nieuwe medicijnen en onze landbouwsector kan steeds duurzamer produceren.

De ruime Gentse regio heeft zich de afgelopen jaren op de wereldkaart gezet met biotech, medtech, healthtech, digitale economie, … Er is een ecosysteem ontstaan tussen ondernemers, bedrijven, werknemers, onderzoekers, kennisinstellingen en studenten. En dat werpt zijn vruchten af voor de internationale concurrentiepositie van Vlaanderen.

cd&v nodigt u uit voor een inspirerende avond over de kansen en de valkuilen van technologie en innovatie op maandag 12 december 2022 in het FSVM I onderzoeksgebouw van het Vlaams Instituut voor Biotechnologie (Technologiepark-Zwijnaarde 71, 9052 Gent).

19u00        Rondleiding in het nieuwe onderzoeksgebouw

19u30        Ontvangst

20u00        Inleiding
Stijn De Roo, Vlaams volksvertegenwoordiger

20u05        Een ethische blik op Artificiële Intelligentie
Lode Lauwaert, docent en auteur van 'Wij, Robots'

20u35       Hoe biotechnologisch onderzoek Vlaanderen op de wereldkaart zet
Dr Jérôme Van Biervliet, Managing Director VIB

Benjamin Laga, CEO en Founder Protealis

21u00       Tafelgesprek
Jo Brouns, Vlaams minister van Werk, Economie, Innovatie & Landbouw
Vincent Van Peteghem
, Vice-eersteminister en minister van Financiën

21u30       Slotwoord
Sammy Mahdi, voorzitter cd&v

21u45       Netwerkreceptie

Om praktische redenen verzoeken wij u om uw deelname te bevestigen via https://forms.gle/f3Z2LncVLd62DaEt6. Iedereen is van harte welkom. De toegang is gratis.

Stijn De Roo i.s.m. cd&v afdelingen Deinze, De Pinte, Destelbergen-Heusden, Gavere, Gent, Laarne, Lochristi, Melle, Merelbeke, Sint-Martens-Latem en Wetteren