De inwoners van Sint-Kruis-Winkel zullen blijvend gebruik kunnen maken van dienstverlenging door Burgerzaken in hun buurt. Na de eerdere beslissing om het mobiel dienstencentrum te sluiten is met het Open Huis Winkele een alternatief voorzien. Elke maandagavond zullen de inwoners daar terechtkunnen.

Een tijd geleden werd beslist om het mobiel dienstencentrum, het rijdend stadskantoor, in Gent en in de deelgemeenten niet langer in gebruik te nemen. Zeker in Sint-Kruis-Winkel waar de dienst Burgerzaken minder makkelijk bereikbaar is, drong een oplossing zich op.

Nabije dienstverlening blijft namelijk een absoluut speerpunt voor cd&v Gent en de bevoegde schepen voor Burgerzaken Isabelle Heyndrickx vond, ook op vraag van gemeenteraadslid Jef Van Pee, dan ook een oplossing in Sint-Kruis-Winkel.

Zo zal na de sluiting van het mobiel dienstencentrum nabije dienstverlening nog steeds mogelijk zijn voor de inwoners van Sint-Kruis-Winkel. Vanaf 9 januari kunnen de burgers, na het maken van een afspraak, elke maandag van 16u30 tot 19u terecht in het Open Huis Winkele in het Sint-Kruis-Winkeldorp 17.

“Dienstverlening op maandagavond werd eerder al door de inwoners van Sint-Kruis-Winkel zeer positief onthaald”, zegt gemeenteraadslid Jef Van Pee. “Het is fijn dat er een oplossing uit de bus is gekomen en er op die manier verder zal kunnen gewerkt worden.”

Herbeluister hier de volledige vraag van Jef Van Pee aan schepen Isabelle Heyndrickx.